Etiketter

torsdag 14. februar 2013

Lofoten

Ei ferieuke midt i februar måned med ski og kajakk på biltaket. Kom utover til Leknes tirsdag kveld, og etter å ha rota litt frem og tilbake og leita etter brukbart vær, satte jeg ut kajakken i Vik. 
En sedan kan bli litt i minste laget når man skal ha "alt" med seg. Bådet det som er nødvendig, og det som er "kjekt å ha". Men æ fikk plass til å sove i bilen også. I full lengde til og med. Sov godt gjorde jeg også.

Andre natta blei tilbragt innomhus i god og varm seng.

 Forbauser meg ikke om dette er Lofotens menst fotograferte stein, på Hauklandstranda.




 Her er jeg tilbake etter å nesten ha passert Tåa, hvor det plutselig blei kraftig vind, nok kraftig til at jeg sleit med å få snudd tilbake. En ekkel opplevelse, og et hint om at man ikke bør være aleine på kajakktur. Ihvertfall ikke langt fra land og med fralandsvind. Ikke godt å tenke på at jeg hadde Nordsjøen i ryggen da jeg hadde klart å snu. Og heldigvis unngikk en velt da vinden røska i overkroppen og gjerne ville gjøre meg våt.
 Tilbake til Haukland og Vik hvor det var reint så idyllisk i perioder.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar