Etiketter

lørdag 17. august 2013

Ei guss løkka....på Svadet i Efjord.

Ja det er ei "guss løkka" at jeg ikke er en fråsenpinn som stikk fra fjellet, men heller trosser en iskald nordavind. Det gjorde jeg midt 19. mai, dro fra lavlandet en herlig maidag i solskinn for å overnatte under åpen himmel litt opp i høyden, på Svadet i Efjord. Hadde noen magiske timer og en fantastisk kveldshimmel, men håpet om å våkne av skinnende maisol forsvant i tåka. Men da hadde jeg opplevd rypa skrattende noen få meter fra sengeleiet mitt bak en stein, og jeg hadde hørt bulder og brak fra fjellsida som kvitta sæ med is og snø.

Fritida består av mer en barer kajakk, takk og pris for det......

Ta gjerne del i opplevelsen, deler  noen bilder med dere. :)

Tok litt tid før jeg kom meg av gårde, men med en slik kveldshimmel var det verdt det.




 Pipp pipp i siluett mot kveldsola. Hadde dessverre ikke med stor-zoomen.





 Kaffekok før leggetid, på en prismus som ikke fungerer helt som tenkt nå. Derfor har den fått avløsning av litt mere moderne saker.

 Ei litt kjølig natt i en gammel sovepose som har hatt sine glansdager, og som pensjoneres i disse dager.
Våkna til tåke, og ei bekymringsmelding på tlf som varma hjertet.

Håp i "hengende snøre" om godvær etter hvert som sola tok mer og mer knekken på tåka. E6 skimtes langt der nede.

 Som morratiman gikk som kom sola frem fra tåka.



1 kommentar: