Etiketter

lørdag 13. april 2013

Veggfjellet

Etter at jeg ble nødt til å avbryte turen fra Abisko til Nikkaluokta pga vond og betent achilles, har æ vært litt småsur for at jeg ikke fikk fullført en tur jeg i mange år har hatt lyst til å gå. Det var drit kjedelig. Men, men, etter noen dager måtte jeg prøve skiene igjen. Så da været var på sitt beste fredag stakk jeg tidlig fra jobb og dro til Veggfjellet med varden som mål. Så for meg en rolig tur i gode spor, andre skisko, og atskillig lettere oppakning. Det gikk såpass bra at jeg nådde frem til varden uten at det ble altfor vondt. Stressa ikke, og stoppa for å ta ett og annet bilde underveid. Og prata med blide og pratsomme bjerkvikinger underveis.



Lure veldig på om det ikke er en kjenning som har brukt hele kroppen for å stanse. Har en veeeeldig sterkt mistanke. Vet jo at vedkommende har vært her for ikke så lenge siden. . . . . . Navn nevnes ikke!




Smørbukk er fornøyd når han har fått tørt ullplagg nærmest kroppen, og en kaffeskvett i "10 på topp"-koppen.

 En skapning har satt kurs mot Narvik. Antar forbauselsen har blitt stor når fjorden satte
en stopper for turen.




En hasardiøs skitur blei det på returen. Meeeeeget stor fart!
( Anbefaler å velge HD for kvalitetens skyld )


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar